Aksi kucing tiru gaya bayi

on 14 September 2010

Lihat aksi kucing yang meniru gaya bayi tidur.....









Makanan yang membuat kita menggantuk

Makanan adalah sumber energi, tapi beberapa makanan boleh menyerap energi dan membuat kita merasa mengantuk. Jangan-jangan selama ini Anda sering mengantuk dan lelah keraa terlalu sering memakan makanan tersebut.


Berikut ini adalah makanan yang membuat ANDA menguap dan mengantuk....


1. Sarapan manis-manis


Gula dan karbohidrat sederhana mungkin bioleh meningkatkan energi, tapi bioleh menurunkannya juga dengan cepat. Penurunan gula dalam darah yang terlalu drastik mengakibatkan tubuh lemas dan sering menguap guna mendapatkan oksigen lebih banyak untuk pembakaran energi. Hindari makanan manis seperti donat atau kue-kue manis lainnya kerana boleh menurunkan produksi zat kimia dalam otak yang berfungsi membuatnya tetap 'menyala'. 


2. Minuman berenergi


Minuman khusus seperti ini biasanya mangandungi gula tinggi dan juga kafein. Beberapa lama setelah minum, gula darah kembali turun dan menyebabkan kehausan dan tenaga kosong. Lebih baik konsumsi air putih jika lain kali kehausan daripada minum minuman penambah energi tapi jadi malas dan mengantuk.


3. Makanan berlemak


Teorinya sederhana, lemak lebih susah dicerna. Organ pencernaan memerlukan waktu 6 hingga 8 jam untuk mencernanya, oleh kerana itu jika tubuh tidak punya persediaan energi yang lain kemungkinan Anda akan merasa lemas dan mengantuk. Makanan berlemak juga diketahui bisa menyebabkan kemampuan mengingat berkurang.


4. Makanan rendah zat besi


Zat besi adalah zat pembangun energi dan kalori. Anda akan merasa lelah jika kekurangan zat tersebut. Konsumsi paha ayam lebih baik dalam meningkatkan zat besi ketimbang bahagian dadanya. Daging merah juga tinggi zat besi tapi lebih banyak kolesterol. Labu juga diketahui mengandung zat besi tinggi yang boleh dimakan.


5. Anggur merah


Segelas anggur ketika makan malam mungkin terdengar enak bagi sebahagian orang. Tapi asal tahu saja, alkohol boleh menyerap energi dari tubuh kerana mengandung melatonin yang tinggi, iaitu hormon yang memproduksi rasa mengantuk. Tapi jangan pernah gunakan alkohol sebagai ubat tidur, cubalah susu untuk menggantinya.



CERITA AMAH KU SEKSI



Cerita amah ku seksi .Inilah keywords yang tersangkut kat blog aku hari ini.Cerita mengenai amah ini,kalau seksi,habis tuan rumah berantakkan .Isteri gerenti cemburu..suami hari-hari terbeliak biji mata.Silap-silap suami yang dulunya asyik keluar je,jadi pemalas nak keluar rumah.
Jadi kalau nak cari pembantu rumah cari yang boleh buat kerja dan yang penting tak seksi.

Lady Gaga pakai baju dibuat daripada daging

Ada yang unik dari penampilan penyanyi Lady Gaga di malam MTV Video Music Awards 2010. Lady mengenakan baju yang dibuat dari daging.




Daging yang disusun rapi membalut tubuh Lady Gaga saat menerima penghargaan di atas pentas. 




Lady berjaya mengantongi 8 piala termasuk Best Video untuk lagu 'Bad Romance'. 




Bukan hanya tubuhnya saja yang dibalut daging,dia juga memakai hiasan kepala dari potongan daging dan sepatu hak berbungkus daging. Ia juga melengkapi busananya dengan kalung, cincin dan gelang berwarna silver. 





Manusia terbang


Pejalan-pejalan kaki terkejut apabila mereka melihat manusia terbang dengan menggunakan enjin jet kecil di Trafalgar Square, lapor sebuah akhbar semalam.


Manusia terbang itu memakai kostum seperti watak dalam satu permainan komputer dan dia terbang di kawasan sekitar Trafalgar Square.


Aksi itu sebenarnya dilakukan sebagai salah satu cara untuk mempromosikan permainan video Halo. 


Manusia terbang itu merupakan seorang lelaki dan dia terbang dengan menggunakan enjin jet kecil yang terletak di belakangnya.



Mangsa dilayan seperti binatang

BANTING: Pendedahan terbaru berhubung kes pembunuhan kejam jutawan kosmetik terkenal, Sosilawati Lawiya, 47, lebih menyentap perasaan apabila hasil siasatan tidak menolak kemungkinan mangsa bersama tiga lelaki lain disembelih menggunakan senjata tajam.


CARI...anggota pasukan penyelam polis mencari bukti di Sungai Kanchong Laut, semalam.
Sumber yang rapat dengan siasatan kes terbabit berkata, berdasarkan siasatan dilakukan, mangsa dikelar di leher sebelum dibakar oleh kumpulan penjenayah terbabit hingga menjadi debu.

“Hasil maklumat dikumpul setakat ini, polis mendapati pembunuhan itu adalah tindakan jenayah sadis yang dirancang dengan begitu rapi. Lebih mengerikan apabila semua mangsa seolah-olah dilayan seperti binatang tanpa perikemanusiaan. 

“Polis turut percaya, abu dan sisa tulang semua mangsa yang dibakar terbabit bukan hanya dibuang di dalam Sungai Panchau, malah turut dibuang ke dalam beberapa parit kecil berhampiran yang arusnya mengalir ke laut,” katanya.

Dalam sidang akhbar kelmarin, Sosilawati bersama tiga mangsa lain disahkan dibunuh kejam di ladang persendirian milik suspek utama yang terletak di Sungai Gadung, Tanjung Sepat.

“Bagaimanapun, polis berjaya mengesan suspek utama bergelar Datuk berusia 41 terbabit dan adiknya berusia 38 tahun sebelum kedua-dua mereka ditahan di rumah mereka yang terletak di Taman Cempaka, kira-kira jam 5 petang Sabtu lalu.- petikan myMetro

bk- adakah begitu murah nilai nyawa manusia kepada mereka?

Pelanggan gagalkan cubaan merompak (video)

Baru sahaja mula bekerja tuba-tiba seorang lelaki yang tidak diundang memasuki sebuah bank di Associated Bank, St. Francis Wisconsin Amerika Syarikat, perompak yang menggunakan kaca mata dan bertopeng tersebut telah mengacukan pistol pada seorang kerani meminta disediakan wang untuk dia bawa sambil mengancam menembakan pistol di genggamannya.


Namun  tak diduga, salah seorang pelanggan yang memperhatikan aksi itu langsung menerpa  yang terjadi kepada perompakdari belakang, dan dari rakaman kamera CCTV di bank itu menunjukkan pergelutan antara pelanggan itu dengan perompak, Sebelum pihak polis datang perompak itu melarikan diri.


Kepala polisi setempat Detective Kevin Weins mengatakan mengatakan tabik dengan pelanggan yang berani iru kerana membantu pihak polis dalam menggagalkan aksi rompakan Bank. Perompak itu sendiri sama sekali tidak menduga bakal gagal  hanya kerana seorang pelanggan.





Gulung marijuana dengan kertas Al Quran dan Bible



Seorang peguam dari sebuah universiti di Brisbane, Australia,kemungkinan dipecat setelah video tentang aksi membakar kertas kitab suci Al Quran dan Injil. Alex Stewart seorangAteis, yang bekerja di Queensland University of Technology atau QUT .


Pihak QUT sedang menyelidik video  tayangan Stewart yang tengah menghisap marijuana yang digulung dengan beberapa helai ketas kitab Al Quran dan Injil.The Islamic Association of Australia yang menyeru agar umat Muslim tidak terprovokasi dengan tayangan tersebut.


Pihak Gereja Katolik, QUT, dan Queensland Law Society mengecam klip yang beredar menyusul kecaman masyarakat antabangsa terhadap seorang paderir AS yang mengancam akan membakar 200 kitab Al Quran untuk memperingati peristiwa  11 September.


Dia yang sedang bercuti menyatakan kekesalannya dan khuatir tidak di terima berkerja semula gara-gara keterlanjurannya.


Dalam tayangan klip selama 12 minit itu, Stewart menugatakan bahawa dia bereksperimen untuk menguji kertas mana yang mudah terbakar dari kedua kitab. Stewart menyebut bahwa mereka yang tersinggung dengan eksperimennya ini adalah mereka yang bersikap "terlalu serius." (link)





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved