Memikat Cinta Di Bulan Puasa Dengan Makan

on 15 Ogos 2010



Sememangnya terdapat berpuluh cara yang boleh digunakan oleh anda untuk memikat cinta atau menambat hati si dia.Tetapi kali ini sempena Ramadan terdapat beberapa langkah penting yang boleh dilakukan untuk memikat cinta pasangan anda terutama isteri atau suami.Salah satu cara untuk menambat hati si dia didalam bulan puasa ini ialah menerusi makanan.


MEMASAK MAKANAN KEGEMARAN UNTUK BERBUKA DAN BERSAHUR

  • Masaklah untuk suami yang anda cintai dengan seikhlasnya.Memang tidak dinafikan ramai yang mengeluh terutama wanita sebab kena masak pada bulan puasa untuk pasangannya.Tetapi tugas ini sebenarnya bukan hanya tertumpu kepada kaum wanita sahaja.Kadang kala lelaki juga boleh mencuba kepakaran mereka memasak makanan kegemaran pasangannya.Sesekali dapat makan makanan 'air tangan' pasangan sendiri dalam bulan puasa pasti menambahkan perasaan cinta mereka berdua.Lakukan dengan seikhlas mungkin agar orang yang dicintai terasa amat dihargai
Selain daripada itu kita juga membawa pasangan makan di luar ditempat kegemarannya terutama tempat makan yang penuh dengan kenangan manis dan penuh dengan cinta.Bersama-sama kepasar membeli barangan masakkkan juga salah satu cara untuk melahirkan perasaan cinta kerana kita akan sama-sama memilih bahan masakkan yang akan dimasak serta dapat bertanyakan pendapat tentang sesuatu barangan.Ini membuat pasangan terasa amat dihargai.



Makan katak untuk ubat sakit perut



Jiang Musheng, 66 tahun berasal dari Jiangxi, China telah memakan katak pohon dan tikus besar selama 40 tahun . Binatang-binatang tersebut makannya dalam keadaan hidup-hidup untuk membantu dia mengubat perutnya yang sakit serta menguatkan tubuh badannya.


Kejadian memakan haiwan ini berlaku ketika dia berusia 26 tahun kerana  menderita sakit perut dan batuk. Seorang tua bernama Yang Dingcai telah menyuruhnya memakan katak pohon sebagai ubat. Pada mulanya Jiang Musheng tidak berani mencuba kerana jijik melihat katak yang menggeliat-geliat, tetapi setelah melihat Yang Dingcai memakannya satu persatu ,dia pun mencubanya.






 Setelah 2 bulan selalu memakan katak hidup setiap hari, ternyata penyakitnya mula sembuh. Dan dari situ dia mula menambah ramuannya dengan memakan 20 ekor tikus setiap hari.(link)





Katak Makan Ikan sampai habis..



Valery Krugersky 49 tahun terkejut apabila seekor katak yang memakan habis ikan yang ditangkapnya di sebuah tasik luar bandar Cherginov.






Katak sepanjang 15 cm itu ditemui seperti tersanadar kekenyangan dengan bersembunyi di balikm jala yang diperbuat daripada "jaring "langsir dan digunakan untuk memancng ikan air tawar.




Dia sempat merakamkan aksi katak tersebut sebelum haiwan itu melompat dan menghilangkan diri di sekitr tasik.



Makanan Haiwan Peliharaan Undang Penyakit



Makanan haiwan peliharaan berisiko menyebarkan penyakit yang dikenali sebagai Salmonellasis kepada kanak-kanak.Makanan haiwan yang kering dikatakan menjadi punca jangkitan kuman Salmonellasis kepada manusia.


Menurut penyelidik di Pusat Kawalan Penyakit dan Pencegahan Persekutuan Amerika Syarikat ,Casey Barton Behravesh berkata bakteria tersebut ditemui dalam beberapa jenama makanan anjing dan kucing yang terkenal.
Simptom awal jangkitan tersebut ialah cirit-birit berdarah dan demam.







BLOG LIST BEN ASHAARI

 



   BLOG LIST YANG INGIN DISERTAI IALAH BLOGLIST PERIBADI.KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT SILA KLIK

Sahur Berdarah



Dua beradik yang sepatutnya bersahur sebagaimana biasa akhirnya terjadi sebaliknya .Bapanya yang berusia 39 tahun tiba-tiba mengamuk ketiak mengejutkan isterinya dan dua orang anaknya untuk bersahur.Dia menetak isterinya dengan parang hingga mati setelah mengikat mangsa dengan tali rafia,manakala anak sukungnya hilang dua jari akibat ditetak.


Suspek akhirnya ditembak mati oleh polis kerana cuba menyeranhg anggota polis.Suspek juga dikatakan sudah beberapa kali mendapat rawatan sakit mental dan bekerja sebagi pengawal keselamatan di Telekom.-kosmo



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved