Muzium Kematian

on 14 Ogos 2010



Tempat persemadian di Palermo berubah menjadi sebuah muzium.Di dalam muzium itu kita boleh melihat ratusan mayat.Mayat-mayat ini disusun lengkap dengan pakaian ketika mereka dikuburkan.




Mayat-mayat tersebut diletakkan di tempat persemadian dari akhir abad ke-16 hinggalah pemakaman yang terakhir  pada 1920-an.




Udara sejuk dan kering bererti bahawa mayat itu terjaga dengan baik,tersimpan dengan sangat baik sehingga kelihatan seperti tidur.




Yang paling mengerikan,mayat-mayat ini kelihatan seperti bersedia bangun setiap saat untuk menyerang para pengunjung.



Sepuluh Tanda Kita Dah Tua



Sepuluh Tanda Kita Dah Tua :

1. Dulu,kalau nak membaca… dari jauh pun boleh baca.Sekarang dekat-dekat tak nampak… .kena jauh-jauh sikit.

2. Dulu kalau nak kencing,dari jauh… suuurrrrr!!!!!masuk… ..!!!!.Sekarang,kalau nak kencing,kena dekat-dekat,pelan-pelan lepas… baru masuk…

3. Dulu,masa tidur menghadap muka… rapat-rapat,sekarang,berlaga punggung saje… itu pun dah kira rapat sangat dah tu…

4. Dulu,mana-mana pergi mesti bawa minyak wangi ( dalam kereta ke,handbag ke..),sekarang, bawa juga… tapi minyak angin la…

5. Dulu,pakai baju mesti sama… sama color,sama design,sama brand… sedondon… Sekarang,”Asal kau ada baju nak pakai udah le… !”

6. Dulu,kalau nak kemana-mana,sanggup tunggu bini sampai sejam iron tudung… pakai tudung… ..Sekarang, “Alah… you pakai yang “wrinkle free” tu je la… .!” ( dalam hati… macam la ada orang nak tengok dia… hiyyyy!!!Malam tadi tak mau nak gosok… lembab!!)

7. Dulu sanggup jalan berbatu-batu teman bini shopping,sekarang… tunggu dalam kereta jer.Kejap-kejap SMS… “Lama lagi ker?” “Apa aje yang you cari nie… ?”

8. Dulu,hebat… .!!!sebulan sampai 12 kali… ,sekarang,kalau dapat 12 bulan sekali pun kira hebat juge…

9. Dulu, menunggu pun dah keras… sekarang,menunggu nak keras… .

10. Dulu,isteri nak tidur pakai shorts pun tak boleh,suruh buke… jangan pakai apa-apa.Sekarang,isteri nak tidur pakai kemban pun kena suruh buke juga… .”Pakai baju yang senonoh sikit tak boleh ker… ?



Jenis-jenis buah yang dapat menambahkan keghairahan

Jika nenek moyang kita mengamalkan aneka ramuan dari tumbuh-tumbuhan ubat (jamu) untuk meningkatkan daya seks dan kualiti seks.Kita juga oleh membuat ramuan kita sendiri. Tak perlu bergantung pada ubat-ubatan kimia yang berkemungkinan memiliki kesan samping yang membahayakan, ramuan semulajadi ini juga tidak kalh dengan ramuan bahan-bahan kimia ini.


Adakah rasanya akan pahit seperti yang kita bayangkan? Tidak! ramuan yang ini tentunya rasanya manis dan kita pasti suka dan semua orang pun suka.


Semuanya ala buah-buahan, kerana semua orang pasti suka buah-buahan. Inilah diantara jenis buah -buahan yang dapat menambah keghairahan seks serta yang utama kesihatan anda :


1. PISANG






Semua kenal dengan buah yang satu ini, warna kulitnya yang kuning menggiurkan dan rasanya yang manis membuat kita tidak dapat menolaknya. Membantu meningkatkan libido khususnya pada lelaki, kandungan potasium dan vitamin B-nya akan meningkatkan tenaga di dalam tubuh yang diperlukan untuk melakukan aktiviti seksual kita.


2. AVOCADO




Buah yang selalu di kaitkan dengan kecantikan yang kaya vitamin E ini sempat diberi jolokan "Pohon testikel" oleh suku Aztec. Kandungan asid folic yang tinggi baik untuk meningkatkan libido kita dan si dia. Dengan kandungan potasium dan vitamin B di dalamnya, Avacado menjadi buah yang patut dipilih sebagai salah satu menu ramuan cinta kita. Tak perlu ragu lagi, khasiatnya telah dibuktikan dan terjamin!


3. DELIMA






Buah yang makin dilupai ini mempunyai rasanya yang manis dan kemas susunannya membuat kita teruja. Tersusun dari ribuan biji, keunikan aroma dan rasa dapat kita nikmati sebagai 'buah cinta' kita dan si dia. Fungsinya sama, membantu meningkatkan libido kita. Untuk itulah buah ini disebut sebagai 'buah cinta'. Masih truja? Mengapa tidak kita cuba.


4. TEMBIKAI






Kaya akan sitrulin dan asam amino yang diperlukan untuk memlancarkan peredaran darah, buah segar yang merah merona ini ternyata juga salah satu buah 'wajib'untuk ramuan kita kali ini. Dipercayai sitrulin yang dikandung tembikai yang dapat membantu meningkatkan libido. Bukan setakat dapat menghilangkan dahaga tapi dapt juga meningkatkan kualiti hidup.


5. STRAWBERRY




Kaya akan kandungan zinc, buah manis yang satu ini juga mampu membantu meningkatkan libido kita. Sajikan dalam bentuk jus, atau campuran salad kita. Rasanya yang lazat tak akan membuat kita bosan menikmatinya.


6. KIWI




Kaya akan vitamin C, begitulah yang dikenal dari buah Kiwi. Dan kandungan vitamin C nya akan membantu meningkatkan jumlah dan kualitI sperma. Kandungan vitamin C nya yang hampir sempurna, dengan 500 - 1000 miligrams, memperbaiki kualiti sperma.


7. ANGGUR






Buah yang satu ini dikenal pada abad pertengahan di Yunani sebagai buah kesuburan. Kandungan vitaminnya dipercayai dapat meningkatkan libido dankualiti seks, sehingga raja-raja dan bangsawan Yunani selalu menyajikannya sebagai makanan khusus di tempat tidur.


8. NENAS






Mungkin ada yang akan menghindari nenas kerana meningkatkan keputihan. Berbeza kesanya jika ia dimakan oleh lelaki, beberapa vitamin yang ada di dalam nenas dapat memperbaiki jumlah dan kualiti sperma. 



Cara 'bercinta' suami isteri di bulan Ramadan



Ramadan adalah bulan mulia untuk mencari pahala sebanyak-banyaknya. Bagi sebahagian orang, aktiviti seksual pada bulan ini dihindari, terutama para wanita.


Berbagai alasan seperti tidak ingin menodai bulan Ramadan, kelelahan menyiapkan makanan berbuka dan sahur atau ingin sepenuhnya beribadah. Bulan Ramadan bukan bererti pasangan suami-istri juga harus berpuasa dari seks.


Hubungan intim suami-isteri haram dilakukan pada siang hari. Jika pasangan melakukannya di siang hari, ada kafarat (denda) yang harus dijalani yakni memerdekakan seorang budak, jika tak memungkinkan berpuasa dua bulan berturut-turut atau memberi makan 60 orang fakir miskin.


Sementara hubungan seksual suami-isteri diperbolehkan dilakukan malam hari hingga awal fajar.


Beberapa tips agar aktiviti bercinta tetap berjalan lancar selama Ramadan:


1. Lakukan dengan niat ibadah


Melakukan hubungan seks pada malam hari saat Ramadhan berpahala, kerana termasuk ibadah. Oleh itu, jangan rasa terbeban dan lakukanlah dengan senang hati dan ikhlas. Anda berdua akan lebih menikmatinya.

2. Atur waktu


Bijaklah mencari waktu yang tepat melepaskan hasrat kerana waktu yang sangat sempit selama Ramadan. Setelah berbuka  hingga tarawih,anda masih mempunyai waktu beberapa jam hingga masuk waktu sahur. Manfaatkan waktu ini untuk bermesraan dengan pasangan. 


3. Lakukan seks kilat


Selama berpuasa, kita harus menjaga badan agar tidak lemah di siang hari. Apalagi jika kedua pasangan sama-sama bekerja. Jika selama ini jangka masa seks bersama pasangan lebih lama, usahakan lakukan lebih cepat, agar tenaga tak'habis'. Rasa malas kerana harus mandi wajib boleh dikurangi dengan mandi air hangat agar tidak kedinginan.


4. Saling mengerti


Anda dan pasangan harus memiliki fikiran yang selaras, tanpa ada keinginan memaksa kehendak atau menang sendiri. Jika salah satu dari pasangan enggan, pasangan lainnya haruslah mengerti. Jika hubungan intim suami isteri dilakukan dengan cinta, selain pahala, pasangan dapat menghapuskan dosa-dosa.



Tupai beraksi seperti John Travolta



Marek Paluch seorang jurugambar telah merakamkan gambar seekor tupai ang melakukan aksi seperti John Travolta yang sedang menari.Dia yang beumur 40 tahun dan berpengalaman merakamkan imej hidupan liar selama 15 tahun itu telah merakamkan aksi tupai itu di kampungnya di Opole,Poland.(link)



Tidur dengan lebih 5,000 lelaki



Nikki Lee 25 tahun seorang wanita berambut perang mengaku pernah tidur dengan 5,000 orang lelaki sejak kehilangan dara pada umur 16 tahun.Dia mencatatkan maklumat mengenai setiap lelaki yang pernah ditidurinya.


Di dalam buku tersebut tercatat juga markah prestasi seks pasangannya.Dia berasmara di kelab malam,lorong,taman,pawagam dan disko.


Seorang pakar kelakuan dan seks Dr.Pam Spurr berkata tidur dengan ramai lelaki boleh membahayakan emosi diri seseorang wanita.(link)



Roma Irama di tuduh merogol



Seorang lelaki Orang Asli Roma Irama Mohd.Rafi  telah dihadapkan ke Makhamah Sesyen atas tuduhan merogol rakan perempuannya yang berusia 16 tahun di ruamhnya di Kampung Orang Asli Gurney Hulu Yam Bharu Batang Kali Hulu Selangor.


Dia yang melakukan kerja kampung di dakwa merogol mangsa terbabit pada 25 Jun lalu.Mangsa mendakwa dia  dipukau sebelum di rogol.Roma Irama dibebaskan dengan ikat jamin RM7,000 dengan seorang penjamin.-kosmo






JAGALAH HATI SUAMI...



1. Bagi seorang isteri, anda perlulah menjamu mata suami anda.Lelaki mudah terangsang oleh penglihatan matanya. Pakailah pakaian yang menarik perhatiannya. Lemparkan senyuman yang bermakna.Berdandanlah dengan sempurna.. selitkan jelingan-jelingan manja.


2. Sambutlah kepulangan suami anda dengan gembira dan hantarlah pemergiannya dengan hati yang sedih dan mengharapkan kesetiaan. Jangan lupa untuk bersalaman dan berciuman apabila diapulang dan Apabila dia mahu meninggalkan rumah. Uruskan perihal suami anda dari segi makanan dan pakaiannya. Isteri yang bijak menjaga suami akan mengambil berat mengenai dua perkara penting, pertama zakar suaminya dan kedua perut suaminya.


3. Banyak membantu suami anda. Terutamanya apabila suami anda bermasalah. Jangan banyakmeminta-minta kerana ini akan menyebabkan suami anda berdukacita.Walaupun anda bekerja, usah boros dalam berbelanja, sama-samalah merancang masa depan bersama suami anda. Rujuklah kepada suami anda dalam hal-hal yang mana anda sendiri kurang yakin atau perkara yang melibatkan kesan terhadap ekonomi rumahtangga.


4. Nyatakan sayang anda kepada suami anda. Ia patut dilakukan setiap hari, walaupun setelah anda beranak cucu. Jangan anggap diri anda terlalu tua untuk itu semua.


5. Apabila berkesempatan, sentuh dan belailah suami anda selalu.Anda boleh mencuri-curi menciumnya ketika tidak dilihat oleh orang lain. Anda boleh memegang tangannya atau bahunya bila berjalan-jalan.


6. Jadikan amalan untuk menidurkan anak-anak andalebih awal dari masa anda hendak masuk tidur. Amalkan juga masuk tidurbersama suami anda. Inilah antara masa yang paling manis dalam kehidupan berumahtangga.


7. Jika anda meminta pertolongan dari suami anda dan suami anda 
membantu tetapi tidak sempuna perbuatannya, jauhilah dari berleter atau marah kepadanya. Ini akan hanya menyebabkannya berjauh hati dan merajuk. 


8. Jagalah anak-anak anda dengan baik dari segalasegi. Elakkan dari sentiasa memarahi anak-anak anda, gunakan strategi memujuk dan mendorong. Jika anda selalu marahkan anak-anak anda didepan suami anda, suami anda mungkin merasa kurang senang, lagipun anakanda adalah anaknya yang disayanginnya.


9. Selalulah memicit-micit dan mengurut suami anda. Amalkan mandi bersamanya dan menggosok-gosok badannya.


10. Apabila anda masuk tidur bersama suami anda,bukalah segala pakaian anda dan berselimut bersama suami anda. Ciumlah dengan ciuman yang hangat, iaitu ciuman yang memberikan pengertian bahawa “hanya kaulah satu-satunya kekasihku”.


11. Bila anda tidur, sentiasalah mengadap suami anda. Jika pun anda hendak membelakanginya minta izin darinya atau anda berpusing sambil menyentuhnya. Cubalah tidur berbantalkan bahu suami anda, anda akan merasakan kenikmatannya.


12. Elakkan bercerita mengenai suami anda kepada orang lain.Jika perlu pun, ceritalah perkara-perkara yang baik sahaja.Itulah tanda anda benar-benar mengasihi suami anda.


13. Sekiranya suami anda berhajat untuk “bersama”anda,layanilah dia dengan baik walau bagaimanapun kesibukan dan keletihan anda.Banyak perceraian atau kes poligami berpunca dari isteriyang kurang faham dengan keperluan suaminya di sudut ****. Kurangnya layanan dan banyaknya alasan menyebabkan suami berasa bosan terhadap anda.


14. Sesekali, ajaklah pula suami anda berjima’. Jika anda merasa malu untuk menyatakannya, lakukan godaan dengan halus.Biasanya seorang lelaki akan memahami tanda-tanda anda memerlukanjima’. Ini akan membuatkan suami anda merasa bahawa dia diperlukan.


15. Apabila anda bersetubuh dengan suami anda,janganlah biarkan dia bersendirian melayarkan bahtera, sedangkan anda cuma menyuakan tubuh anda untuk disetubuhi dalam keadaan mahu tidak mahu. Hal ini akan sungguh mengecewakan suami anda. Dia akan merasa bahawa dirinya tidak dihargai, sedangkan pada fikirannya persetubuhan itu ialah jalinan kasih dua jiwa yang memanisfitasikan cintanya.


16. Ketika suami anda sakit, tunjukkanlah kesungguhan anda untuk merawatnya dan membangkitkan semula semangatnya,melahirkan kesedihan anda dan harapan anda agar dia lekas sembuh. Dia akan ingat kepada anda dan begitu mengasihi anda kerana dia tahu bahawa anda bukan saja mengasihinya sewaktu dia sihat.


17. Apabila suami anda meninggal dunia, jagalah anak-anak anda dengan baik serta berterusanlah menjaga silaturrahim bersama keluarga suami anda. Mudah-mudahan nanti, anda akan menemui suami anda disyurga.



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved