Ikan kembar siam

on 07 Ogos 2010



Sangat jarang ada ikan kembar siam di perut dan hebatnya lagi mampu bertahan hidup. Ikan ini berjenis Nila Talapia berumur 8 bulan dari Thailand dan mampu hidup "bersama" dengan posisi satu di atas sedang "saudara"-nya di bawah. Percaya atau tidak ikan ini benar-benar kembar siam.


Ikan jenis air tawar ini biasa ditemukan di sungai-sungai tropis atau danau-danau, tapi ikan yang satu ini hidup di satu akuarium di Bangkok, Thailand.
Ikan ini berasal dari perairan Afrika dan berhijrah ke Cape Horn. Lalu masuk ke sistem irigasi sehingga boleh menghambat pertumbuhan algae yang mulai menjadi hama yang mengganggu.


 Ikan yang lebih besar di atas  membantu saudara di bawahnya sewaktu mencari makan.


The Arkansas Game & Fish Commission mengemukakan kejadian binatang kembar siam dapat terjadi sekali pada satu juta kelahiran. Tapi biasanya mereka mati sebelum sempat diketemukan.



Terkejut beruk doktor



Pada suatu hari seorang lelaki tua berjumpa dengan seorng doktor untuk membuat analisis kandungan jumlah spermanya .


Kemudian doktor pun memberikan botol sambil berkata ''Pak cik ambil botol ini dan esok datang balik jumpa saya bersama dengan contoh air mani pakcik di dalam botol ini ye."


Pada keesokan harinya,lelaki tua itu datang kembali bersama botol yang diberikan oelh doktor semalam.Namun doktor itu tengok di dalam botol itu kosong saja dan tidak ada lansung contoh spermanya.Lalu doktor itu pun bertanya kepada orang tua itu tersebut kenapa botol itu kosong.


Lalu orang tua itu menjawab :


"Tuan doktor...ceritanya begini,mulanya saya gunakan tangan kanan saya tak jugak dapat.Kemudian saya guna tangan kiri pun tak dapat jugak.Saya suruh isteri saya tolong dan dia guna tangan kanannya ...tak dapat jugak.Dia cuba dengan tangan kirinya pun sama tak dapat jugak.Kemudia dia cuba menggunakan mulutnya pula pun taka dapat jugak.Macam-macam gaya isteri saya cuba.Sungguh susah betul,akhirnya kami panggil anak perempuan jiran di sebelah rumah kami dan dia telah mencuba menggunakan tangan serta mulut tapi tak dapat-dapat jugak." terang lelaki tua itu.


Doktor amat terperanjat ,''Apa..!!! Pak cik mintak tolong dengan anak perempuan jiran  pakcik.???"


Lelaki tua itu menjawab lagi ,"Ya..betul tuan doktor,bagaimana kuatnya kami berusaha tapi masih tak dapat-dapat jugak nak bukak PENUTUP BOTOL nih..!"



Boleh organisme 200 kali sehari



Sarah Carmen berumur 24 tahun tinggal di United Kingdom. Merupakan wanita yang luar biasa kerana  mudah mendapat rangsangan dari hampir semua hal sehingga mampu organisme sebanyak 200 kali dalam sehari. 


Sindrom ini disebut Sexual Arousal Syndrome (PSAS) yang menyebabkan meningkatnya aliran darah ke organ kelamin. Sarah mengatakan dia melakukan banyak hubungan seks untuk sekadar menenangkan dirinya dan bagi Sarah dia dapat mencapai klimaks dengan mudahnya.(link)



Petanda Jodoh

Jodoh perkara yang telah ditetapkan oleh Allah SWT.Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita?Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar,mata untuk melihat dan akal untuk berfikir.


Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkap rahsia cinta yang ditakdirkan.Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi,spiritual dan fizikal antara keduanya.


Apabila bersama,masing -masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain.Lalu gerak hati mereka mengatakan,dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama.Benarkah ia seperti yang diperkatakan?


BERSAHAJA

  • Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon.Cuba perhatikan cara dia berpakaian,cara percakapan,cara ketawa serta cara makan dan minum.Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya sah dia berlakon. tetapi jika dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat,maka ia adalah calon hidup kita yang sesuai,Jika tidak mungkin dia bukan jodoh kita
SENANG BERSAMA

  • Walaupun selalu bersamanya,tidak ada sedikit pun perasaan bosan,jemu ataupun tertekan pada diri kita.Semakin hari semakin sayang kepadanya.Kita sentiasa tenang,gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.Dia juga merasainya.Rasa senang apabila bersama.Apabila berjauhan,terasa sedikit tekanan rasa ingin berjumpa dengannya.
TERIMA SEADANYA

  • Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan,dia tidak ambil peduli.Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini.Apa yang penting siapa kita sekarang.Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelum ini,dia tidak ambil hati langsung.Dia tahu kita adalah miliknya.Dia juga berkongsi kisah silamnya dan tidak menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita

Peluk Bini Orang Ketika Suaminya Terlantar Di Hospital



Seorang pengawal keselamatan yang gila seks tergamak cuba mencabul seorang isteri yang tinggal keseorangan kerana suaminya terlantar di hospital.


Suspek yang dikenali mangsa masuk secara tiba-tiba kerumahnya tanpa kebenaran dan kemudian membuak zip serta melucutkan seluar.Mangsa yang tergaman dengan perbutan suspek itu cuba meronta dan menjerit meminta tolong.


Jeritannya itu didengari oleh  beberapa jiran dan mereka datang membantu.Namun suspek berjaya melarikan diri.tapi dapat juga ditahan setelah wanita itu membuat laporan polis.-harian metro



Tikam sebelum minum darah rakan



Mauricio Mandez Lopez 42 tahun didakwa meminum darah kawan serumahnya Macario Cruz 32 tahun selepas menikamnya.Dia  didakwa menikam rakannya itu kerana menyangka mangsa ada hubungan dengan kakak iparnya,Mariella Mendez.


Kakak iparnya memberitahu polis bahawa Lopez meminum darah Cruz  sebagai upacara supaya polis tidak  dapat menangkapnya.Namun dia telah ditangkap selepas tiga hari bersembunyi di hutan.


Ketika disoal siasat Lopez memberitahu polis yang dia tidak dapat mengingati samada dia telah menikam Cruz kerana terlalul mabuk.(link)



Romeo 'warak' di Facebook



Seorang gadis yang dilamar untuk berkahwin akhirnya menjadi mangsa tipu seorang lelaki 'warak' yang menggunakan himpunan kata pedoman serta doa ayat suci di Internet untuk memikat mangsa aupaya menyerahkan wang.


Mangsa yang dijerat melalui laman sosial Facabook atau Tagged hanya menyedari niat 'romeo' itu  selepas wang dalam akaun disedut sedikit demi sedikit.Mangsa yang berumur 30-an itu menyatakan taktik serta penampilannya yang alim menyebabkan dia menyerahkan nombor akaun kepada lelaki berkenaan.-harian metro



Rahsia wanita melalui bantal



Tahukah anda watak wanita dapat dikenali melalui cara mereka tidur menggunakan bantal? Ini adalah kerana setiap wanita mempunyai cara dan posisi tidur berbeza-beza.Inilah  cara para pengkaji menilai sifat wanita berdasarkan cara memanfaatkan bantal : 


MEMELUK BANTAL

  • Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni.Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan,muzik dan sastera.Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.Mereka juga sangat prihatin terhadap kesopanan dan kesusilaan hidup.Wanita  kategori ini juga cenderung untuk memiliki badan kurus
GUNAKAN BANYAK BANTAL

  • Mereka biasanya kurang keyakinan diri.Dalam kehidupan mereka seharian mereka perlukan pendamping atau teman-teman yang dapat membantu mereka.Mereka jarang membuat keputusan sendiri,sebaliknya mendapat pandangan orang lain.Mereka sukar berdikari dan suka bergantung kepada orang lain
TIDUR DENGAN SATU BANTAL

  • Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya.Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata
BANTAL DIBAWAH KAKI

  • Mereka mempunyai sifat yang kurang baik.Mereka jarang bergaul dengan orang ramai,malah kaku dalam pergaualan.Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois.Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita-cita.Mereka tidak suka berusaha
TIDUR TANPA BANTAL

  • Mereaka memiliki sifat percaya pada diri sendiri yang sangat tinggi.Kadang -kadang sifat percaya diri sendiri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.Terlalu over-confidence juga menyebabkan mereka selalu memandang rendah pada orang lain

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved