Jatuh Dari Tingkat 16 tetapi Tak Mati

on 26 Julai 2010

Seorang remaja laki-laki berusia 15 tahun selamat dengan luka ringan setelah terjatuh dari balkoni apartmen keluarganya setinggi 16tingkat ke lantai konkrit.Remaja yang tidak disebutkan namanya tersebut melayang jatuh dari balkoni tingkat 16 setinggi  50 meter.

Menurut saksi , remaja tersebut meluncur cepat dan kemudian menembus atap tempat parking Setelah itu meluncur ke bawah, sebelum akhirnya jatuh ke lantai.

Para ahli medik hairan bagaimana remaja tersebut boleh selamat kerana menurut mereka hanya beberapa orang yang selamat bila terjatuh lebih dari lima tingkat.

Saat ini remaja tersebut dalam keadaan stabil. Ia dirawat di sebuah hospital di Auckland.

Dia mengalami luka ringan pergelangan tangan, tulang rusuk patah, luka kaki, dan sejumlah luka dalam.(link)


Lelaki Monyet Kecewa


Seorang lelaki China yang di beri gelaran lelaki berambut Yu Zhenhuan 32 tahun akan menjalani pembedahan selaepas seorang pengarah drama membuat keputusan enggan menerimanya memegang watak sebagai Raja Monyet dalam satu drama televisyen..

Dia akan melakukan pembedahan bagi membolehkan wajahnya kelihatan kacak.Sebelum ini dia pernah berlakon dalam beberapa drama.Dia gagal dalm satu uji bakat untuk memegang watak itu dalam drama berjudul 'Journey To The West.-agensi


Tradisi Aneh Badan Kena Gemuk Sebelum Kahwin






Kalau di kebanyakkan negara kecantikkan di kaitkan dengan kelansingan tetapi tidak di Mauritania yang terletak di barat luat Afrika yang mengatakan 'big is beautiful'.Besarnya bentuk badan wanita menunjukkan besarnya cinta mereka kepada sang suami.
Lebluoh demikian nama tradisi itu di sebut di Mauritania.Untuk gemuk dengan cepat,wanita Mauritania dipaksa makan makanan dan minuman dalam kadar yang luar batas.Kalau kemudian mereka muntah,muntahnya juga harus di telan.
Tradisi aneh ini sebenarnya sudah di tinggalkan bertahun-tahun.Namun sejak kembalinya pemerintahan junta tentera ke bekas jajahan Peranchis barat tersebut tahun lalu,tradisi ini di hidupkan.




Tradisi ini dikaitkan dengan kahwin muda.Gadis berusia lima,tujuh dan sembilan tahun memang lazim di paksa bernikah.Sebelum berkahwin,mereka dipaksa menjalani ritual leblouh.Mereka akan di bawa ke tempat penggemukkan serta di pisahkan dari keluarga.
Mereka di beri makan nasi serta minum susu unta dan air dengan banyak.Dalam sehari mereka harus makan dua kilogram nasi yang di campur dengan dua gelas mentega dan 20 liter susu unta.

Kalau Dah Malang

Seorang wanita cantik dan seksi telah terjatuh dari tingkat lapan sebuah pasaraya mewah.Untunglah di tingkat tujuh ada seorang lelaki Amerika meyambutnya.....

Wanita : "Teriam kasih ,anda telah menolong saya..''

Lelaki Amerika : "Sama-sama tapi anda harus membalas budi,"

Wanita : "Bagaimana caranya?"

Lelaki Amerika : "Tidurlah denganku..."

Wanita : "Celaka kau ..tak mauu!!"

Lelaki Amerika : '' Tak apa kalau tak mauu,"

Lelaki Amerika itu pun melepaskannya dan seorang lelaki dari Peranchis pula menyambutnya di tingkat lima.

Wanita :"Terima kasih menolong saya."

Lelaki Peranchis : "Sama-sama tapi anda harus membalas budi."

Wanita :"Bagaimana caranya?"

Lelaki Perancis :" Tidurlah dengan ku...hehe"

Wanita : "Bangsat kamu tak mau.."

Lelaki Peranchis itu pun melepaskan wanita tersebut dan kembali jatuh.Semasa itu di bertekad untuk tidur dengan siapa saje yang dapat menyambutnya kali ini.Di tingkat dua di di sambut oleh seorang lelaki Arab.Apabila sudah di sambut wanita itupun berkata "Teriam kasih anda telah menolong saya.Sebagai balasan anda boleh tidur dengan saya.."

Lelaki Arab :" Astagfirullah!!!"

Lelaki Arab itupun melepaskan kembali perempuan itu dan akhirnya jatuh juga wanita itu menyembah lantai.


'Amahku Gila'


Seorang amah yang dipercayai mempunyai sakit mental cuba untuk terjun dariada tingkat enam sebuah kondominium bersam seorang bayi berusia lima bulan.Amah yang berasal daripada Indonesia itu ada meninggalkan nota "Mama ikut Nasywa ya,kita mati sama-sama....".
Bayi itu berjaya diselamatkan oleh ibunya yang berjaya memujuk wanita itu.Pergelutan berlaku antara ibu dan amahnya-harian metro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved