Taniah KOREA MENANG DENGAN GREECE

on 12 Jun 2010

KOREA 2 - GREECE O  itu keputusan terkini pasukan yang mewakili ASIA ini gol pertama jaringan Jung Soon Lee minit ke 7 dan Park Ji Sung minit ke52.

Bila lah pasukan negara kita macam PASUKAN KOREA .Dulu kita setaraf dengan pasukan ni sekarang jauh ketinggalan.

Guiseppe Spombalucci

Seorang pemuda membawa teman wanita nya ke sebuah restoran Itali yang sangat terkenal.Walaupun tak pernah masuk ke situ atau memesan makanan pemuda itu  tetap selamba.Tambahan pula dia hendak membuat teman wanitanya kagum dengannya.
Dia dan teman wanita duduk disebuah meja yang telah ditempahnya.Pelayan itu pun datang memberikan buku menu.Setelah melihat menu dia pun memanggil pelayan tadi untuk membuat pesanan."Err..berikan saya Guiseppe Spombalucci untuk dua orang!"kata pemuda  sambil menjeling teman wanita dengan jelingan bangga.
Pelayan itu tercenggang sambil mengaru kepala...Melihat reaksi pelayan itu pemuda itu pun naik berang"Mengapa?Awak takut saya tak boleh bayar bil ke nanti?"Tanya pemuda tadi.
"Minta maaf encik, Guiseppe Spombalucci itu nama pemilik restoran ini!"kata pelayan tadi.

Bahaya Seks Rambang

Seks bebas adalah perkara yang sangat -sangat di larang oleh agama dan wajib dielakkan.Ia juga banyak memberi kemudaratan dari segi perubatan.Kesan atau gejala akibat seks rambang amat sukar di duga  terutama hubungan itu tak di rancang.
Hubungan ini mudah berlaku apabila lelaki dan wanita duduk berdua-duan kerana ada orang yang ketiga menghasut iaitu syaitan.Kebanyakkan mereka melakukan dengan orang yang mereka kenali dan biasanya mereka tidak terfikir bahawa pasangan mereka ada mengalami penyakit yang berjangkit.
Bagi lelaki yang mengalami kesakitan di anggota sulit dan ada pngeluara air mazi daripada saluran kencing semua ini berlaku setelah melakukan persetubuhan,anda berkemungkinan anda di jangkiti penyakit kelamin.
Jika anda tidak menggunakan kondom,kondom bocor,terlucut atau terkoyak  ada kemungkinan anda terkena jangkitan.Jika cecair kekuningan keluar dalam masa 24 jam selepas melakukan seks,kemungkinan anda terkena jangkitan Gonorhea.Bagaimanapin jika cecair keluar beberapa minggu kemudian dan ia keluar sedikit atau hanya kelihatan tanda di seluar dalam,kemungkinan anda di jangkiti kumanVirus Gonorhea.
Sekiranya menhidap jangkitan itu,ada kemungkinan ia merebak kebuah zakar,Jika ia merebak ke pundi prostat,keradangan prostat boleh berlaku.Andainya ia disebarkan kepada wanita lain,kemungkinana wanita itu boleh mandul.Lelaki itu juga boleh mandul kerana salur spermanya tersumbat.
Segeralah berjumpa doktor jika terkena jangkitan ini kerana masih lagi boleh berubat dan yang paling baik elakkan daripada melalukan maksiat.
Setiap yang di larang oleh Allah SWT pasti ada keburukkannya dan setiap yang di suruh oleh Allah pasti ada kebaikannya.

Akibat Tak Cukup Duit Setem

Explosion Pictures, Images and Photos
Seorang pakar membuat telah membuat satu bom jangka melalui surat .Bom jangka itu akan meletup jika sesiapa membuka sampulnya.Pada suatu hari pakar bom itu membuat ujikaji mengenai bom jangka yang baru di ciptakannya.Dia pun mrngutuskan surat (bom jangka)kepada musuhnya yang juga seorang pakar membuat bom di negara lain.
Tetapi kerana tak cukup duit setem ,surat itu dipulang 2 minggu kemudian.Pakar membuat bom itu membuka surat itu kerana dia terlupa itu surat bom jangka yang di ciptanya ...BOOM..surat itu meletup.Akhirnya dia mati kerana kepandaiannya sendiri.

Cemerlang Di Dunia Dan Di Akhirat

Ramai ibubapa sekarang mengeluh kerana anak -anak tidak lagi mahu mendengar kata dan makin ramai yang runtuh akhlaknya .Sampaikan ibubapa sudah tidak sanggup untuk menghalang sikap muda mereka.Pendidikan asas sepatutnya bermula dari rumah.Jika pendidikan yang di berikan oleh ibubapa dan di terima baik oleh anak ,maka akan cemerlang anak serta keluarga itu di dunia dan di akhirat.Kita mesti menjadi cemerlang di dunia dan juga di akhirat.
  • Ada yang hanya cemerlang di dunia ialah mereka yang terlalu mementingkan harta kekayaan  dan melupakan bekalan ke akhirat contohnnya Qarun iaitu orang hanya tahu duniawi untuk mengejar kekayaan sehingga melupakan kekuasaan Allah dan akhirnya dia di tenggelami bersama harta-hartanya,Maka nerakalah tempatnya
  • Ada yang tidak cemerlang di dunia tapi cemerlang akhirat antaranya sepuluh sahabat Nabi Muhammad SAW seperti Bilal bin Robah yang tidak cemerlang di dunia tapi cemerlang di akhirat serta di janjikan syurga kerana memperjuangkan Islam dan menegakkannya
  • Ada juga golongan yang tidak cemerlang di dunia dan tidak juga cemerlang di akhirat seperti penagih dadah
  • Dan golongan yang terakhir ialah golongan yang cemerlang di dunia dan juga di akhirat .Golongan ini ialah mereka yang bijak membahagikan masa untuk mencari harta serta menjalankan tanggungjawabnya kepada Allah.Doa dan ikhtiar di seimbangkan bagi mencapai kecemerlangan tersebut.Kunci utamanya ialah dengan menunaikan solat dengan khusyuk .Tanpa bersolat manusia hidup dalam kegelapan.Disamping itu wajib meninggalkan perkara-perkara yang tidak berfaedah seperti melepak,suka berhibur,terlalu khusyuk bekerja sehingga lupa solat dan sebagainnya.


Perut Punca Segala Penyakit

Anda kerap di serang sakit perut tanpa sebab?Atau anda sering tidak berasa selesa di bahagian perut?Ini mungkin penanda awal kepada penyakit lain yang merbahaya kepada anda.Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud," Perut manusia itu tempat segala penyakit,manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan."(Riwayat ad -Dailami).Perut juga merupakan salah satu dari tempat atau sarang penyakit.
Antara punca penyakit perut:
  • Cara pemakanan yang tidak sistematik
  • Terlalu berlebihan ketika makan
  • Tidakberwaspada dengan makanan dan minuman yang di hinggapi serangga.Sabda Rasulullah SAW maksudnya,"Jika ada seekor lalat jatuh kedalam tempat minuman yang akan kamu minum,maka celuplah keseluruhan tubuh lalat ke dalam minumanmu tadi kemudian angkatlah (buang) lalat tersebut.Kerana sesungguhnya pada salah satu sayapnya mengandung ubat dan pada sayap yang lainnya mengandungi penyakit,"(Riwayat Abu Hurairah)
  • Tidak cermat ketika meneliti isi kandungan
  • Kurang kesedaran dalam menjaga kebersihan.Sabda Rasulullh SAW yang bermaksud ,"Bersiwaklah (menggosok gigi)kamu semua, sebab bersiwak itu adalah membersihkan mulut dan AllH redha kepadanya.Setiap kali Jibril datang kepadaku,ia selalu berpesan untuk bersiwak."(Riwayat Ibnu Majah)
  • Kebiasan makan ubat tanpa nasihat doktor.
Oleh hendakalah kta menjaga cara pemakanan kita agar tidak mendapat penyakit kronik dan dapat menghindarkannya.Amalan berpuasa merupakan sebaik -baik pencegahan dan pengubatan.Sabda Rasulullh SAW yang bermaksud," Berpuasalah nescaya kamu menjadi sihat."(Riwayat Abu Hurairah)

Mr.Johan Mau saman 1 Juta

Johan nak saman pengarah,penerbit sebanyak 1juta akibat kecederaan di dahinya.Semua ini di buat untuk memberitahu agar pihak yang berkenaan menghormati artis.Dia memberi tempoh selama 7 hari untuk pihak terbabit memohon maaf secara terbuka dan sudi untuk berunding di luar makhamah.
Buat apa yang terbaik Johan...sama-sama kita jaga perasaan orang lain...

Senyum di sambar petir

petir Pictures, Images and Photos
Seorang anggota polis telah masuk kebilik mayat untuk memeriksa punca kematian 3 orang lelaki.Selepas memeriksa mayat itu polis itu pun bertanya kepada penjaga bilik mayat itu :

Polis : " Mengapa ketiga-tiga mayat ini mati tersenyum?"

Penjaga Bilik : "Lelaki pertama mati ketika bersanding,tiba-tiba mati akibat angin akhmar ,lelaki kedua di khabarkan menang loteri tetapi tak sempat rasa duit mati akibat sakit jantung terkejut dan lelaki ketiga mati di sambar petir...,"

Polis : "Aik..di sambar petir pun boleh tersenyum....pelik,"

Penjaga Bilik : 'Dia ingat masa tu orang tengah ambil gambarnya."

Hujan Emas dinegeri orang Hujan peluru Di Malaysia

Seorang pemilik disko di tembak mati bersama teman wanitanya sebanyak 13 das tembakan selepas meletakkan kenderaannya di sebuah kondominium di Taman Maluri Cheras.Pembunuh itu dipercayai menunggu mangsa di tempat kejadian.Pemilik disko itu berumur 51 tahun dan teman wanitanya berumur 32 tahun.

Sanggup habis duit kerana world cup

Sepasang suami isteri sanggup mengubah ruang tamunya semata -mata kerana bolasepak piala dunia.Ruang tamunya di ubah seperti stadium dan mereka merancang untuk mengajakjiran serta kawan mereka untuk menonton setiap perlawanan bolasepak.
                                     LIHAT RUMAH SEBELUM DI UBAH.
                                    RUMAH MEREKA SELEPAS DI UBAHSUAI.
Manusia kalau dah minat dah tak kira lagi..membazir tak membazir itu dah jadi perkara kedua.

wajah bayi kembar yang diserang musang keluar hospital

Sepasang  bayi kembar yang diserang oleh seekor musang telah selamat tetapi kakaknya masih menjalani  rawatan lanjutan.Budak ini telah dibawa balik oleh emaknya kerumah.

Bapa di Brazil kurung anak 12 tahun dan ada 7 anak dengannya

Jose Agostinho Pereira 54 tahun seorang nelayan Brazil telah mengurung anaknya selama 12 tahun di sebuah tempat berhampiran kampung nelayan yang hanya boleh di lalui menggunakan kayak.Dia juga telah merogol anaknya dan mempunyai 7 orang anak bersamanya (nak di panggil apa bapaknya nanti) .Anaknya kini telah berusia 28tahun .Anak-anaknya tidak seorang pun yang tahu membaca dan tiada sijil kelahiran kemungkinan anaknya yang tua berusia 12 tahun dan kecil berusia 2 bulan.

Anaknya yang dikurung tidak tahu membaca itu di dera sejak isterinya melarikan diri.Orang kampung hanya memerhatikan kelakuan nelayan itu kerana mereka tidak mahu ikut campur.
Jenis apa nak di panggil bapaknya ini...???

Dasyat betul 'Ariel peterporn' sampai bintang filem lucah Amerika nak berlakun dengannya..

Mungkinkah Ariel Peterporn akan berubah menjadi pelakon......ini kerana bintang filem lucah sanggup untuk berlakun bersamanya ,Luna Maya dan Cut Ari.Vicky Vette seorang pelakon lucah Amerika yang banyak menggondol anugerah bintang porno sanggup berlakon bersama mereka bertiga.
Dia mengetahui tentang cerita video ini melalui twitter kerana nama 'Ariel Peterporn' menjadi carian yang tinggi di twitter.Dia telah melihat aksi-aksi panas Ariel Peterporn kiriman seorang folowers nya."Aksi mereka memang dasyat dan saya akan ajak mereka berlakun jika mereka datang ke Amerika,"kata Vicky Vette dan dia juga 
(entah betul atau tidak macam berseloroh aje)ingin merancang melalui syarikat perfileman lucah Vivid Interative untuk mengedarkan video ini.(laporan kompas.com)
Gila betul minah ni pandai betul dia nak ambil kesempatan...Apa nak jadi nii....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved