Habiskan makanan atau anda akan didenda

on 08 Jun 2010

Sebuah restoran makanan Jepun di Sydney Australia telah mengenakan syarat agar mengahabiskan makanan jika tidak mahu di denda atau jangan datang lagi kerestoran itu.Tukang masak Yukako Ichikawa memberikan diskaun 30% bagi pelanggan yang menghabiskan makanan.
Peraturan-peraturan ini telah di letakkan di hadapan restoran ini .Restoran Wafu ini teletak di pinggir Sydney,Peraturan ini diwujudkan kerana mahu mengajar pelanggan untuk lebih menghargai makanan serta menjaga alam sekitar kerana tidak mahu lebihan makanan terbuang dan menyebabkan pencemaran berlaku.

Ariel "Peterporn"

Sejak tersebarnya video lucah yang belum pasti betul atau tidak penyanyi Nazriel Ilham atau Ariel telah diberikan gelaran Ariel "Peterporn".Gelaran ini telah diberikan oleh pengguna twitter dan Ariel "Peterporn" telah berada di urutan pertama di trending topic.Kisah video ini telah menjadi topik yang hangat di internet.



3B + 1B

Seorang pemuda telah berjumpa dengan seorang Ustaz untuk meminta nasihat kerana sudah lama tak bertemu jodoh.
Pemuda : "Ustaz saya nak bertanya ustaz .Kenapa saya susah sangat nak bertemu jodoh
macam-macam usaha dah saya buat sampai sekarang tak bertemu 
jodoh?"

Ustaz : "Apakah ciri-ciri perempuan yang menjadi pilihan mu?"

Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang cantik ,pintar,putih kulitnya,tinggi dan yang
paling penting menyayangi saya."

Ustaz : "ooo...Kalau begitu kamu kena melaksanakan petua 3B.'B'yang pertama adalah
BERUSAHA ......apakah kamu sudah berusaha?

Pemuda : "Macam-macam usaha yang saya buat tapi masih lagi tak dapat gadis idaman."

Ustaz : "Kalau begitu ginakan 'B' yang kedua dan ketiga iaitu BERDOA dan BERPUASA."

Pemuda : "Berdoa saya selalu berdoa setiap lepas sembahyang dan saya jugak selalu berpuasa
sunat setiap hari Isnin dan Khamis tapi masih lagi kecewa...."

Ustaz : "Kalau macam tu aku terpaksa tambah satu lagi 'B'jadinya 3B+1B .

Pemuda : "Apa 'B'yang satu lagi ustaz?"

Ustaz : "BERCERMIN!!"

Boss Apple Merah muka

Boss Apple Steve Jobs merah muka apabila gagal menyambung internet melalui WiFi dalam demo  memperkenalkan iPHONE 4G.Dia memberikan alasan ramai blogger sedang mengunakan  WI-FI untuk menghantar entri baru ke dalam blog masing-masing.

Tapi iPhone memang lawa tapi nak kena test dulu.Daripada gambar memang canggih.Geram pun ada.

Luna dan Ariel boleh di penjara??

Luna dan Ariel boleh dipenjarakan selama 2tahun 8 bulan dan didenda Rp 5000 jika terbukti mereka yang beraksi didalam skandal video lucah itu.Disamping itu mereka juga boleh didenda sebanyak Rp100juta di bawah undang-undang ITE. Ini di beritahu oleh Farhat Abbas (Ketua Lembaga Swadaya Masyarakat) Hajar.


Dilema Ayam Dan Lembu


Seekor ayam mengadu masalahnya kepada seekor lembu

Ayam : "Manusia ini memang mementingkan diri sendiri"

Lembu; "Kenapa ayam?"

Ayam :"Hari-hari dia orang ambil telur aku,tak tinggal sebiji pun.Aku nak juga ada zuriat yang boleh ganti aku
Siapa pilak nak mewarisi segala harta aku kalau dia orang ambil semua telur.Payah betul manusia ni"

Lembu : "Alah  problem kau tu kecik aje,"

Ayam : "Maksud kau"

Lembu : "Masalah aku lagi teruk.Manusia hari -hari minum susu aku tapi tak seorang pun panggil aku MAK."




Siapa sangka?

Seorang mualaf tidak sangka isterinya yang berperwatakan lembut,bersopan santun,bertudung labuh dan kuat pegangan agamanya rupa-rupanya bertuankan nafsu kerana sanggup menjalankan hubungan sulit dengan suami orang.
Dia dan pasangannya telah ditangkap oleh suaminya sendiri.Ketika di tangkap si isteri hanya memakai baju tidur tanpa coli dan pasangannya tidak berbaju."Nyata doa saya semasa di Mekah tekah dimakbulkan oleh Allah SWT.Saya dulu tak mempercayainya,kawan-kawan serta jiran ada memberitahu saya tentang kecurangan isteri saya tapi saya tak percaya.Selama berumahtangga saya tidak meragui kesetiannya kerana perkahwinan kami atas suka sama suka."kata Syawal dengan perasaan hiba.
"Lagipun latar belakang agamanya membuat saya tidak mempercayai semua ini.Kami  sama-sama membangunkan perniagaan sehingga berjaya dan tambahan pula kami telah dikurniakan anak lelaki yang sudah berusia 8 tahun.Dia juga melayan saya dengan penuh hormat tanpa saya mengesyaki apa-apa.Ramai teman saya pernah menjumpai isteri saya dengan lelaki lain dalam keadaan mencurigakan dan yang lebih teruk isteri saya mengatakan dia telah bercerai dengan saya.Teman saya selalu mengadukan hal ini tapi saya tak mempercayainnya."
".Semasa bulan Ramadhan saya mengerjakan umrah dan berdoa di depan Kaabah dan meminta agar tuhan memberikan kebahagian rumahtangga kami serta meminta Allah SWT menunjukkan kekurangan rumah tangga kami.Doa saya telah di perkenankan Allah SWT dan saya sendiri telah berjaya menangkap isteri dan pasangannya.Kejadian ini amat mengecewakan saya serta mak saya kerana bekas isteri saya adalah menantu kesayangannya."
"Tapi yang peliknya saya dipersalahkan oleh mak mertua saya atas kejadian ini.Dia mengatakan saya terlalu cemburu.Apakah saya ini cemburu kerana menangkap isteri saya yang melakukan maksiat?"

Bayi kembar parah di serang musang

Sepasang bayi kembar parah apabila diserang oleh seekor musang yang dipercayai masuk melalui pintu yang terbuka.Kembar itu diserang di bilik tidurnya ketika ibubapa mereka leka menonton televisyen.Seorang dari pasangan itu agak kurang stabil dan seorang di lapurkan stabil. 
      Di pintu yang terbuka inilah dipercayai musang itu menyelinap masuk.

"Sabu" terlepas

Sabu seekor gajah telah terlepas daripada zoo membuat penduduk bandar Zurich Switzerland panik.
Sabu cuma dapat merasa kebebasan selama 2 jam sebelum di tangkap.Gajah ini selalu membuat pertunjukkan sarkis dan sempat "mandi ".



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved