Jangan banyak minum minuman ringan

on 30 September 2010

Jangan banyak minum minuman ringan... berlebih-lebihan...


kalau tak ini jadinya (klik kalau nak tahu)

Spoiler:

Photobucket



Berkahwin dengan anjing peliharaan sendiri



Orang selalu mengidamkan mempunyai lelaki yang ideal untuk dijadikan pasangan hidup. Bagaimana kalau lelaki yang ada pada makhluk dari jenis lain? 


Buat Emily Mabou, 29, hal itu tak jadi masalah baginya. Wanita dari Desa Aburi, Togo,mengatakan hanya pada anjingnya itu dia melihat  laki-laki yang selama ini didambakannya.


”Saya sudah berkawan dengan ramai laki-laki tapi mereka semua sama saja, cuma mahu seks dan suka berbohong. Anjing saya lain, dia baik, setia pada saya dan dia selalu memperlakukan saya dengan hormat,” jelas Emily.


Akhirnya dia mengahwini anjing yang dilakukan oleh paderi tempatan dan dihari ramai kenalan serta penduduk setempat.


Tapi majlis ini tak dihadiri kaum keluarga Emily kerana mereka menganggap ini adalah ”langkah gila untuk melawan rasa sepi”.


Ketika ditanya bagaimana dia akan mempunyai anak dengan 'suaminya', Emily menjawab  dia akan mengambil anak angkat.


bk-manusia semakin gila....



'Kami mahu keadilan' walaupun dia anak seorang kenamaan

Begitulah rintihan ibubapa yang kematian bayi yang berusia 9 bulan yang dipercayai tersedak susu ketika dalam jagaan pusat asuhan di Presint 18 Putrajaya.....Mereka kecewa kerana belum ada tindakan yang di ambil.


PUTRAJAYA: Pasangan suami isteri yang kematian anak berusia sembilan bulan pada 20 September lalu, dipercayai tersedak susu ketika dalam jagaan di pusat asuhan di Presint 18, di sini, mahu pengusaha pusat yang tidak berdaftar itu dikenakan tindakan tanpa mengira ‘bulu’ walaupun dia anak seorang kenamaan bergelar ‘Datuk’.

SEDIH...Shahrul Nizam dan Mazliana bersama anak sulung menunjukkan gambar Noramirah. 

Pasangan terbabit, Shahrul Nizam Reihan, 36, dan isterinya, Mazliana Nordin, 27, masih trauma apabila ‘kehilangan’ anak kesayangan Noramirah sembilan bulan, dipercayai tersedak susu ketika dalam jagaaan pusat asuhan terbabit.

selanjutnya > myMetro

Main kutu haram di Malaysia

on 29 September 2010

KUALA LUMPUR - Aktiviti main kutu yang popular di Malaysia dan banyak dianjurkan secara kecil-kecilan di kalangan masyarakat di negara ini sejak dahulu lagi rupa-rupanya salah di sisi undang-undang.

Ramai yang tidak menyedari hakikat itu. Mengikut undang-undang, tidak ada individu mahupun syarikat di negara ini dibenarkan menganjurkan pelaburan wang kutu termasuk aktiviti mengutip wang orang lain bagi tujuan membina rangkaian perniagaan.

Pengarah Kanan Penguatkuasaan, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Muhd. Redzuan Abdullah berkata, kegiatan itu dilarang mengikut Akta (Larangan) Kumpulan Wang Kutu 1971.

"Pelaburan itu sama sekali tidak dibenarkan memandangkan ia menimbulkan kekhuatiran berlaku penyelewengan yang akan merugikan pelaburnya.

"Skim kutu diharamkan. Jika sabit kesalahan individu terbabit bakal berhadapan dengan hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 3 akta yang sama," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.-kosmo online

bk- baru aku tahu.....

Hobi Spiderman bila tak ada tugas

on 28 September 2010





20 bulan setelah kematian Suami, Lahirkan Bayi kembar


Seorang perempuan yang suaminya meninggal dunia kerana kanser dua hari setelah perkawinan mereka telah melahirkan anak kembar mereka hampir dua tahun kematian suaminya.

Kelly Bowen, 25, mengatakan anak-anaknya adalah sebuah 'keajaiban'.Bayi kembar ini lahir pada malam Tahun Baru setelah menggunakan rawatan IVF menggunakan sperma beku suaminya, Gavin.Sperma ini mula di bekukan sebelum suaminya menjalani rawatan kanser.

Pasangan ini berkahwin pada bulan April 2008, hanya dua hari sebelum  Bowen meninggal.Dia menganggap inilah pemberian ajaib yang di tinggalkan suaminya.

Doktar meningati pasangan itu risiko tidak mempunyai anak kerana rawatan yang di berikan kepada Bowen  dan atas  nasihat inilah pasangan memutuskan untuk membekukan sperma suaminya.

Kehamilan menyebabkan kehidupannya bertambah ceria walaupun kematian suaminya.

Jutawan skuter mati naiki skuter


LONDON - Pemilik firma skuter futuristik Segway, Jimi Heselden meninggal dunia selepas kenderaan beroda dua yang dinaikinya itu terjatuh dari sebuah gaung ke dalam sungai, kata polis semalam.

Heselden, 62, merupakan seorang jutawan warga Britain.

Seorang jurucakap polis Yorkshire Barat memberitahu, mayatnya ditemui di dalam Sungai Wharfe berhampiran kediamannya di bandar Boston Spa, utara England kelmarin.

"Sebuah kenderaan Segway ditemui di tempat kejadian," kata jurucakap berkenaan yang turut menyatakan polis dihantar ke lokasi kejadian selepas pihaknya menerima laporan bahawa seorang lelaki terjatuh dari sebuah gaung.

"Kemalangan itu dipercayai bukan akibat perbuatan yang mencurigakan," jelasnya.

Heselden mengetuai sepasukan pelabur Britain yang membeli Segway Inc yang beribu pejabat di Amerika Syarikat (AS) pada Disember tahun lalu. Firma berkenaan mengeluarkan dan mengedar skuter itu.

selanjutnya > kosmo online

'Saya tak mahu adik menangis'

KUALA LUMPUR: “Kalau saya menangis, adik saya lagi akan menangis. Saya perlu tabah dan kental untuk bersama-sama (adik-beradik) menerajui syarikat,” kata anak sulung jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, Erni Dekritawati Yuliana Buhari ketika menjawab persoalan kenapa dia tidak pernah dilihat bersedih selepas kes pembunuhan kejam ibunya.

TENANG...Rita kelihatan tenang ketika menjawab soalan yang dikemukakan Azlan Idris dalam temubual program Kerusi Panas Radio di Bernama, semalam.
Erni Dekritawati yang lebih dikenali sebagai Rita, 25, berkata, dia perlu kuat dan bersemangat meneruskan legasi perniagaan peninggalan ibunya selain memberi kekuatan kepada lima lagi adiknya.



“Kami sekeluarga sekarang sedang menerima kenyataan, bukan tak sedih, tapi saya mesti pandang ke hadapan dan meneruskan niat ibu saya yang mungkin hanya separuh jalan, saya akan habiskan kemahuannya,” katanya dalam temubual menerusi program Kerusi Panas di Radio 24 di frekuansi 93.9 FM di Bernama di sini, semalam.


Dalam temubual lebih sejam itu, Rita turut ditanya sama ada dia mampu menerajui perniagaan ibunya di usia masih muda, berdepan dengan persaingan syarikat lain, saman terhadap bapa tiri yang juga penyanyi, Nash termasuk status keakrabannya dengan penyampai berita Bernama-TV, Zulkifli Bujang.

selanjutnya >myMetro


bk-tabik pada anak Arwah Datuk Sosilawati kerana tabah menghadapi dugaan...

Gadis mangsa pakar motivasi

KUALA LUMPUR – Seorang pakar motivasi bergelar doktor didakwa memperdaya seorang wanita muda yang merupakan pekerjanya menggunakan ilmu pukau.

Mangsa yang dikenali sebagai Ima dan berusia awal 20-an itu juga mendakwa dia dirogol oleh majikannya itu sebelum dilarikan ke Thailand untuk dikahwinkan melalui sindiket nikah.

Menurut Ima, segalanya bermula kira-kira dua tahun lalu ketika dia mula bekerja dengan sebuah syarikat motivasi di Bukit Bintang di sini.


“Saya ditawarkan untuk bekerja sebagai pembantu koordinasi program tetapi peliknya dalam pejabat yang begitu besar, hanya saya seorang pekerja,” katanya ketika ditemui pemberita di sini semalam.

Menurut Ima, dia mengesyaki majikannya itu menggunakan pukau kerana dia sering memintanya memandang tepat ke matanya setiap kali memujuk dan bertanya sama ada dia menyayanginya.

Selain itu, pakar motivasi itu juga sering memberinya minum air yang dicampur madu.

Selepas itu, menurut Ima, dia telah dirogol oleh majikannya sebelum dibawa ke Kedah dan kemudian ke Danok, Thailand untuk dikahwinkan secara sindiket di sebuah kedai.-kosmo online




bk-Amat malang jika perkara ini benar-benar berlaku keran orang yang selalu memberi nasihat untuk kebaikan rupanya bertopengkan setan....





Gadis mangsa pakar motivasi

KUALA LUMPUR – Seorang pakar motivasi bergelar doktor didakwa memperdaya seorang wanita muda yang merupakan pekerjanya menggunakan ilmu pukau.

Mangsa yang dikenali sebagai Ima dan berusia awal 20-an itu juga mendakwa dia dirogol oleh majikannya itu sebelum dilarikan ke Thailand untuk dikahwinkan melalui sindiket nikah.

Menurut Ima, segalanya bermula kira-kira dua tahun lalu ketika dia mula bekerja dengan sebuah syarikat motivasi di Bukit Bintang di sini.


“Saya ditawarkan untuk bekerja sebagai pembantu koordinasi program tetapi peliknya dalam pejabat yang begitu besar, hanya saya seorang pekerja,” katanya ketika ditemui pemberita di sini semalam.

Menurut Ima, dia mengesyaki majikannya itu menggunakan pukau kerana dia sering memintanya memandang tepat ke matanya setiap kali memujuk dan bertanya sama ada dia menyayanginya.

Selain itu, pakar motivasi itu juga sering memberinya minum air yang dicampur madu.

Selepas itu, menurut Ima, dia telah dirogol oleh majikannya sebelum dibawa ke Kedah dan kemudian ke Danok, Thailand untuk dikahwinkan secara sindiket di sebuah kedai.-kosmo online




bk-Amat malang jika perkara ini benar-benar berlaku keran orang yang selalu memberi nasihat untuk kebaikan rupanya bertopengkan setan....





Permintaan terakhir lembu sebelum di sembelih

Lembu nie pun pandai meminta sebelum di sembelih..tapi apa permintaannya...saksikan gambar




Spoiler:


Photobucket


bukan bermaksud apa-apa...cuma untuk lawak sahaja

Berapa jari budak nie?

on 27 September 2010




Macamni mana nak gol











Dulu perdana menteri kini seperti mayat hidup


Keadaan Ariel Sharon seorang bekas perdana menteri Israel yang dulunya membelasah umat Islam Palestin ketika ini, ibarat "mayat hidup", dirinya masih bernafas tapi dalam keadaan koma dan tidak boleh  berbuat apa-apa. Mungkin ini sebahagian azab Allah yang diturunkan kepada Sharon, yang selama hidupnya selalu membunuh dan menyiksa umat Islam Palestin.

Sharon, sekarang berusia 82 tahun, telah terbaring koma sejak Januari tahun 2006, pertama kali dirinya dirawat di Rumah Sakit Hadassah Ein Kerem di Yerusalem dan kemudian di Chaim Sheba Medical Center di Tel Hashomer.

Keadannya sampai saat ini tidak berubah, tetapi dia diharapkan akan dipindahkan ke Ranch Sycamore miliknya di Negev dalam waktu segera, bersama dengan aalt perubatan yang diperlukan untuk menyokong kehidupannya, surat khabar Yedioth Ahronoth melaporkan Rabu ini (22/9).

bk-pengajaran agar tidak menyalahgunakan kuasa ketika sedang berkuasa.





Domain sendiri

Bila Ben Ashaari linkkan blog ini pasal domain sendiri,ramai juga yang bertanya.Thanks Bro.....Tukar domain nie  Ben yang bagi idea kat aku....Mula-mula risau jugak takut traffik lari...enti lama hilang..followers kurang..macam-macam tapi semua tu salah belaka.Sama saja tak ada beza....cuma Alexa ada lari sikit...sebelum tukar Alexa blog nie 215,000 lebih kurang tapi tak payah risau...yang penting rajin update blog alexa turun dengan sendirinya.

Macan Ben tulis sebelum orang kebas nama blog kita baik kita beli domain,dah jadi hak kita .Aku beli domain nie murah aje RM 30 setahun. Kat mana aku beli ...boleh link kat sini

Aku rasa nie yang paling murah.Dah nak masuk 2 bulan tukar domain nie tak ada beza tapi yang nyata nampak lagi bersemangat nak berblog (glamour  ..pasal domain sendiri hehehe...)Traffik semakin tinggi...yang pasti nie semua tunjuk ajar BEN ASHAARI..

'Bra ajaib' penyelamat manusia


Bra berfungsi sebagai penutup payudara agar wanita bebas untuk beraktiviti. Namun kini bra boleh menjadi penyelamat menusia daripada radiasi nuklear.

Idea 'bra ajaib' ini datang dari Elena Bodnar, seorang doktor yang tinggal di Hinsdale, Illinois, AS, yang memiliki pengalaman terselamat daripada kebocoran rektor nuklear di Chernobyl Rusia pada 1986 lalu.

Tidak hanya berfungsi untuk mengukuhkan posisi payudara wanita, bra ciptaan Elena juga boleh menjadi topeng yang mampu menapis partikel-partikel radiasi berbahaya seperti partikel Iodine-131 seperti peristiwa Chernobyl.

Di AS, wanita yang berasal dari Ukraine ini, terlibat pada beberapa kajian di Electrical Trauma Research Program pada University of Chicago. Diaa juga bekerja sama dengan World Health Organization dan International Atomic Energy Agency pada beberapa projekberkaitan dengan tragedi nuklear Chernobyl. Idea Bra ciptaan Elena ini berhasil mendapat penghargaan Ig Nobel 2009 untuk kategori kesihatan orang awam.

Elena telah mematenkan hasil ciptaannya  itu, dan kini bra itu telah siap dipasarkan secara komersial mulai 28 September, di Museum MIT Cambridge, Massachussets, AS.Walaupun besar atau kecil saiz bra itu tidak menjadi masalah.(link)








Penjaga gol yang di cap paling bodoh buat hal lagi

Khaled Askary yang di cap sebagi penjaga gol paling bodoh di dunia buat hal lagi .Kali ini dia yang malu dengan kesalahannya terus meninggalkan padang tanpa memperdulikan jurulatih
 dan rakan -rakannya.(klik Khaled Askary untuk mengetahui kisahnya)(link)






Bapa tak kesah Pinkan murtad

JAKARTA: Penyanyi Pinkan Mambo sebelum ini dikatakan bertukar agama kerana terpengaruh dengan kekasihnya. Bapa Pinkan, Youke Mambo pula menafikan khabar itu.
“Berita mengenai Pinkan keluar Islam kerana terpengaruh dengan kekasihnya itu tidak benar,” ujar Youke ketika dihubungi melalui telefon, semalam.


Youke memberitahu dia sempat berbual dengan anaknya dan Pinkan memang ada memaklumkan yang dia sudah bertukar ke agama lain. Bagaimanapun, Pinkan juga meminta bapanya tidak mempercayai berita yang dipaparkan di media.


“Papa, Pinkan sudah berpegang kepada keyakinan baru dan berita mengenai Pinkan memeluk agama lain kerana terpengaruh dengan kekasih Pinkan itu tidak benar.


“Pinkan memang rela hati mahu memeluk agama baru ini,” jelas Pinkan kepada bapanya sebagaimana dituturkan Youke.


Youke berkata, dia tidak kesah dengan keputusan Pinkan itu. Menurutnya, penyanyi lagu ‘Kekasih yang tak dianggap’ itu sudah cukup dewasa untuk membuat keputusan dalam hidupnya.


“Saya hormati keputusan anak saya,” kata Youke.

sumber : myMetro

bk-sedih semudah itu jawapan seorang bapa yang anaknya telah murtad.Menukar agama semudah menukar baju.





Buku komik wira super Muslim

NEW YORK - Peminat-peminat komik akan dapat membeli sebuah buku komik, Sliver Scorpion yang menampilkan seorang wira super Muslim yang duduk di atas kerusi roda tetapi mempunyai kuasa ajaib.

Seorang dermawan dan ahli perniagaan Amerika Syarikat (AS), Jay T, Snyder menyatakan dia mendapat ilham daripada usaha Presiden AS, Barack Obama untuk mendekati dunia Islam yang dinyatakan menerusi ucapan pelantikannya sebagai pemimpin pada Januari tahun lalu untuk menerbitkan komik berkenaan.

Pada bulan lalu, Snyder membawa 12 rakyat AS yang yang cacat untuk menemui sekumpulan pemuda Syria yang mengalami nasib sama di Damsyik.

Salah satu daripada matlamat utama golongan tersebut bertemu adalah untuk melahirkan idea dan cerita mengenai wira super itu.

"Halangan utama adalah imaginasi yang dimiliki oleh kanak-kanak itu iaitu peluang untuk menghasilkan cerita yang hebat," kata Snyder.

Snyder merupakan seorang pengumpul buku komik dan dia mengetuai pertubuhan bukan kerajaan, HBJ Investments LLC.

sumber : kosmo online


bk-ada jugak pihak yang mahu Islam lebih di kenali.





Sup kelawar

on 26 September 2010






Ada yang berani nak rasa???

Kaum wanitanya tak mempunyai lubang hidung

Salah satu dari  banyak suku kaum Red Indian adalah kaum Apatani, mempunyai lebih kurang 60 ribu orang dan yang unik dari suku ini adalah tradisi menutup lubang hidung bagi kaum wanitanya dan tradisi ini sudah berlaku sejak dahulu kala. Namun kerana zaman berubah kaum wanita Apatani yang lahir dari tahun 1970 sudah tidak mahu meneruskan tradisi ini.



Eskalator satu tan dikebas

Sampai begitu sekali..eskalator yang di curi bukannya sikit satu tan....gila betul....



DENPASAR - Polis Indonesia berjaya menahan dua lelaki tempatan, Oktadianto Bi, 26, dan Nyoman Mertayasa, 32, kerana mencuri sejumlah eskalator daripada pusat beli-belah tempat mereka bekerja sebagai juruteknik di sini.

Mereka dipercayai mencuri sedikit demi sedikit bahagian kecil tangga bergerak itu sebanyak 24 kali sejak Mei sehingga Ogos lalu. Mencecah berat lebih satu tan, tangga tersebut dipunggah keluar menggunakan sebuah motosikal buruk.

Menurut akhbar Jawa Pos, letua polis tempatan, Gusti Nyoman Wintara dilaporkan berkata, pihak pengurusan Plaza Nikita mengadu kecurian eskalator terbabit pada 6 September lalu apabila menyedari banyak komponen tangga hilang secara misteri.

"Polis mengesyaki dalang kecurian itu ialah pekerja kompleks sendiri kerana kesemua anak tangga diumpil begitu sempurna tanpa meninggalkan kesan rosak yang ketara," katanya.

Dua suspek itu berjaya ditahan pada Selasa lalu. Namun, semua anak tangga tersebut gagal ditemui kerana dipercayai sudah dijual kepada sebuah bengkel besi lusuh yang kemudian didapati telah berpindah alamat. - kosmo online





Cecacing siber paling bahaya



TEHERAN - Selepas berjaya menyerang tujuh buah negara, Iran kelmarin menjadi mangsa terbaru apabila pakar-pakar komputer di republik Islam itu mengesan kemunculan cecacing siber paling berbahaya, Stuxnet.


Agensi berita rasmi ISNA melaporkan, sekumpulan pakar nuklear turut menyertai mesyuarat kecemasan semalam bagi menangani virus maya itu yang dipercayai boleh mengambil alih sistem kawalan tenaga elektrik kawasan industri.


Sehingga kini, cecacing itu yang dikesan di Jerman sejak Jun lalu telah menjangkiti lebih 45,000 sistem kawalan industri di India, Pakistan, Indonesia, Kanada dan Amerika Syarikat (AS) sebelum merebak ke Iran minggu lalu.


sumber : kosmo online


bk-dengar ini yang paling bahaya

Basikal yang di reka untuk golongan dewasa sahaja

Inilah basikal yang direka untuk golongan dewasa sahaja....


Spoiler:


Photobucket


Photobucket




Cara manusia menyeludup

on 25 September 2010

Berbagai cara digunakan oleh mereka yang hendak menyeludup keluar negara.Walupun cara itu amat menyakitkan tetapi demi hajat tercapai mereka sanggup mengharungi juga....















Wanita tunjuk isyarat lucah marah polis

Hati kering begitulah yang boleh dikatakan kepada wanita ini kerana berani menunjukkan isyarat lucah kepada anggota polis  yang cuba menahannya kerana memandu secara melulu......(myMetro)


KOTA TINGGI: Bukan saja dia bersalah kerana memandu secara melulu, malah seorang wanita berusia lingkungan 30-an turut menunjukkan isyarat lucah kepada anggota polis yang cuba menahannya dalam kejadian di Jalan Abdullah di sini, jam 11.50 tengah hari semalam.
Kereta jenis Honca Accord terbabit dikesan dipandu secara melulu dari Jalan Niaga Utama sebelum polis mengerahkan dua kereta peronda memintasnya.


Ketua Polis Kota Tinggi, Superintendan Muhammad Osman Sebot berkata, wanita terbabit diarahkan menyerah diri tetapi selain menunjukkan isyarat lucah, dia turut nyaris melanggar seorang pegawai polis.


“Sampai di Jalan Tun Seri Lanang, wanita yang memandu sendirian itu membuat beberapa pusingan ‘U’ dan polis terpaksa berhati-hati mengekorinya bagi memastikan dia tidak mengancam keselamatan orang awam.


“Akhirnya, kereta itu dikepung dari arah depan dan belakang oleh kereta peronda polis tetapi pemandunya masih nekad dengan mengundurkan kereta sebelum merempuh dan menyeret sebuah daripada kereta peronda sejauh kira-kira 12 meter,” katanya.


Beliau berkata, selepas gagal melarikan diri, polis memintanya supaya keluar dari kereta berkenaan tetapi dia enggan berbuat demikian.


“Akhirnya, keluarga wanita berkenaan tiba dan selepas 20 minit memujuk, barulah dia keluar dan setuju untuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi.


“Keretanya pula dipandu abangnya ke IPD berkenaan. Wanita terbabit turut dihantar ke Hospital Kota Tinggi untuk pemeriksaan kesihatan,” katanya.


Polis sudah membuka kertas siasatan dan akan mendakwa wanita itu kerana menghalang penjawat awam melakukan tugas.

Sosilawati tidak dirogol

Inilah yang kenyataan yang di keluarkan oleh pihak polis mengenai spekulasi yang Datuk Sosilawati dirogol sebelum dibunuh.....



KUALA LUMPUR: “Sosilawati tidak dirogol!” tegas Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin ketika menafikan laporan beberapa akhbar tempatan kelmarin yang mendakwa polis menyiasat kemungkinan Datuk Sosilawati Lawiya, 47, yang dibunuh dan dibakar bersama tiga rakannya bulan lalu, turut dirogol.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan semalam, Mohd Bakri berkata, laporan mengatakan polis sedang menyiasat kemungkinan jutawan kosmetik itu dirogol tidak benar sama sekali.

Bacaan lanjut sila ke myMetro

Di penjara 14,400 tahun sebab rogol anak

Kejadian ini berlaku di Filipina dan bapanya dikatakan merogol anaknya hampir setiap hari...Gila betul bapak dia nie..hari-hari pulak tu...(berita di petik dari kosmo online)



MANILA - Seorang lelaki Filipina dihukum penjara oleh seorang hakim sebuah mahkamah di sini semalam sehingga 14,400 tahun kerana merogol seorang anak perempuannya hampir setiap hari selama lebih setahun.

Hakim Mahkamah Rayuan, Mario Guarina berkata, tertuduh seorang pemandu beca didakwa memperkosa mangsa yang ketika itu berusia 13 tahun semasa ibunya berada Hong Kong kerana bekerja sebagai pembantu rumah.

"Inilah kes penderaan seksual terhadap seorang mangsa bawah umur yang paling teruk dalam rekod perundangan kita," kata Guarina dalam penghakimannya yang diputuskan pada awal minggu ini.

Pada mulanya, lelaki itu dihukum mati dengan cara suntikan maut namun dia bernasib baik apabila Filipina memansuhkan hukuman tersebut.

Mahkamah diberitahu, lelaki yang mempunyai tiga orang anak itu mula merogol mangsa di rumahnya selepas isterinya itu berlepas ke Hong Kong pada Januari 2001 dan kejadian tersebut berterusan selama 386 hari.

Video enam orang yang ditangkap kerana membakar Al Quran

on 24 September 2010

Gila...mereka ini sebenarnya yang pengganas..yang menghasut orang membenci umat Islam..Apa kena menggena Al Quran dengan keganasan....





Bapa,anak macam setan

Petikan daripada myMetro ini menunjukkan betapa teruknya moral anak dan bapa yang bekerja sama menjahanamkan masa depan darah daging mereka sendiri.Binatang pun sanggup memberi kasih sayang kepada anaknya.Yang memang lebih teruk daripada binatang....

Rompin : Dua beranak ini layak digelar iblis bertopeng manusia apabila tergamak menjadikan lima ahli keluarga mereka sebagai pemuas nafsu sejak setahun lalu dalam kejadian di sebuah kampung di Pulau Tioman, dekat sini.
Kejadian pertama membabitkan anak perempuan sulung berusia 15 tahun dan masih bersekolah di sebuah sekolah menengah, dekat sini, yang dicabul kehormatan oleh bapanya berusia lingkungan 30-an pada 2008.


Tidak cukup dengan perbuatan terkutuk itu, bapa durjana terbabit menjadikan anak keempatnya yang masih bersekolah di tingkatan satu berusia 13 tahun sebagai tempat memuaskan nafsu pada tahun lalu.


Perbuatan keji itu berlarutan apabila bapa bernafsukan haiwan terbabit merogol anak ketiganya, seorang pelajar tingkatan dua berusia 14 tahun sebelum mangsa seterusnya adalah anak kelima berusia 10 tahun.


Lebih mengejutkan lagi, abang mangsa berusia 17 tahun turut bersengkongkol dengan bapanya apabila merogol dan mencabul adiknya berusia sembilan tahun.


Difahamkan, semua kejadian terbabit berlaku di rumah mereka ketika isteri lelaki durjana itu tiada di rumah. Kejadian rogol itu juga dikatakan turut dilakukan di sebuah chalet di pulau berkenaan.


Kejadian terbabit terbongkar selepas anak perempuan mangsa berusia 15 tahun membuat laporan di Balai Polis Tioman pada jam 12 tengah hari, Selasa lalu, selepas tidak tahan dengan sikap bapa yang sering bergaduh dengan ibunya.


Selepas mangsa mendedahkan semua kejadian terbabit, polis mendapati lelaki itu bersama anaknya menghilangkan diri.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan (DSP) Johari Jahaya ketika dihubungi semalam, mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian terbabit.


Menurutnya, siasatan awal mendapati semua kejadian terbabit dikatakan berlaku sejak 2008 hingga 2009, malah seorang daripada lima beradik berkenaan turut mendakwa dirogol sebanyak dua kali oleh bapanya.


Katanya, polis masih meneruskan siasatan serta akan mengambil keterangan lanjut daripada mangsa bagi membantu siasatan berhubung kejadian terbabit.

Budak diseret motor


Kegembiraan seorang kanak-kanak yang berusia tiga tahun menyertai marhaban sempena Aidilfitri di rumah sekitar Serom Dua, Bukit Gambi berakhir tragis apabila dia cedera selepas diseret sejauh kira-kira 20 meter oleh motosikal mengangkut susu getah yang ditunggang sepasang suami isteri, jam 9.30 pagi Ahad lalu.
Akibat seretan di jalan berturap itu, Ahmad Hafizulamin Abdul Jalil cedera teruk di muka selain calar di sebahagian besar anggota badan.

Ibunya, Wahana Wagiman, 44, berkata anak bongsunya itu beria-ia untuk menyertai marhaban dan tidak kisah menunggu lama di setiap destinasi dituju.

Ketika kejadian, Ahmad menunggu ibunya di tepi jalan manakala ibunya pula mengalihkan motosikal untuk ke rumah seterusnya. Tiba-tiba, anaknya dirempuh motosikal membawa muatan getah dan diseret sejauh kira-kira 20 meter. Ibunya yang terkejut dengan kejadian menjerit kepada pasangan suami isteri terbabit tetapi mereka tidak berhenti.

 Wahana  berlari mengejar motosikal terbabit dan tidak lama kemudian, barulah penunggangnya memberhentikan kenderaan terbabit.-kosmo online



Hukman paling mengerikan untuk murid sekolah

on 23 September 2010

Agaknya inilah hukuman yang paling dahsyat yang dikenakan kepada murid-murid yang tak buat kerja sekolah...



Bila haiwan kahwin campur

Agaknya inilah wajah bila haiwan kahwin campur......


BERUANG + SOTONG + JERUNG = BERSOJER


PIPIT + ANJING = PIPAN


KUDA + ANJING = KUDAN

BK-cuma untuk lawak ....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved